Semasa

Video Pengasuh Menangis & Merayu Lepas Kantoi Letak Ubat Tidur Dalam Susu Bayi

By  | 

Isu mengenai pengasuh menganiaya anak jagaan ini bukan lagi satu perkara baru, tapi tak sangka pula pengasuh yang ini tergamak masukkan dadah dalam susu anak majikan. Kurang ajar!

Alasannya tak munasabah langsung! 

Saya dah anggap dia ni pengasuh paling bagus daripada sebelumnya sampai ketahap saya minta pendapatnya berkenaan dengan hal-hal rumah tangga kami. “

Si pelaku ni baru je kerja 3 bulan jadi pengasuh anak-anak Vierza Belinna. Menurut sumber, Vierza menjelaskan selama ini tugasnya sebagai pengasuh anak dan pembantu rumah elok sahaja.

Tapi masalah mula timbul apabila pengasuh yang dikenali sebagai Ju mula langgar peraturan yang Vierza dan suaminya telah tetapkan dimana  Ju dilarang bawa anak mereka keluar rumah.

Ju perbawa anak-anak mereka ke rumah Ju yang tidak jauh daripada rumah Vierza. Ia terbongkar bila suami Vierza hubungi Ju untuk mengetahui keadaan anak-anaknya.

Suami saya terkejut Ju bawa anak kami kerumahnya. Suami saya pun tegur lah tapi..”

Vierza mula perasan sikap anak dia lain macam, terlalu back up  Ju kalau dia dimarahi. Bila mereka pulang kerja, Vierza dan suami menegur Ju, tapi tak pasal-pasal Ju minta berhenti kerja sebab kena tegur.

Vierza pun pujuk lah Ju memandangkan anak-anak mereka dah cukup selesa dengannya. Lepas ketegangan tu selesai, Vierna pun pulang kerumah, anak-anak mereka tidur. Masa ni lah kegiatan dia terbongkar.

Masa tu kedua-dua anak mereka sedang nyeyak tidur, tapi naluri ibu pada diri Vierza dapat rasakan yang anak dia tidur lain macam.

Tidur mati, saya tepuk-tepuk pipi dan goyang-goyang kaki diaorang tak bangun-bangun”

Kegiatan pengasuh masukkan dadah dalam susu anak dia terbongkar biar Vierza terdetik hati nak tukar susu anak.

Susu anak saya ada bau anggur, ingatkan susu biasa. Tapi bila dah buat baru, baunya lain sangat”

Dia kemudia  minta pendapat jiran dia pasal perbezaan bau susu, jirannya juga menegaskan yang susu lama tu ada bau anggur merah. Bimbang punya pasal Vierza pun bawa lah anaknya ke klinik.

“Saya tunjuk susu tu dekat doktor, dia kata susu tu dicampur dengan ubat allergic yang tinggi alkohol”

Terkejut dengan perkara tu, Vierza pun terus melaporkan perkara ni kepada ketua rukun tetangga. Mula-mula Ju tak nak mengaku.

Tapi lepas didesak untuk membuat laporan polis dia pun mengaku yang dia memang ada masukkan ubat dalam susu anaknya.

Alasannya supaya tak nak ada meragam dan tak ganggu dia buat kerja

Katanya dia buat macam ni baru je 3 hari sebelum rahsia itu terbongkar. Alasannya adalah nak memudahkan dia buat kerja rumah dan tak nak anak-anak dia meragam.

Korang boleh tengok sendiri pengakuannya kat video ni, melalui Instagram Vierza Belinna. Ju merayu-rayu minta maaf dan siap tunjukkan demo sekali.

“Saya mohon biar saya cium kaki ibu,” – Ju

“Pa ini karena saya saja,” – Suami Vierza

“Pa kalau orang lain tanpa banyak bacot pasti diseret,”

Bagaimanapun, Vierza tak jadi buat laporan polis dan memaafkan kesalahan Ju.

LOBAKMERAH