Semasa

Wanita Kongsi Langkah Kawal Gas Bocor Di Rumah

By  | 

Pernah tak korang hidu bau gas dalam rumah? Kebocoran gas ni selalu berlaku dekat dapur bila hos penyambung tu kena gigit tikus atau kita terlupa nak tutup ignition pada dapur gas kita. Memang bahaya kalau ada gas bocor ni.

Sebagai peringatan kepada semua, seorang wanita dengan nama @AliaImanHMS ada berkongsi langkah awal untuk kawal kebocoran gas dirumah. Cuba korang tengok tweet dia dekat bawah ni.

Bahaya weh!

Memang bahaya weh. Tak sangka benda kecik sikit macam nak buka lampu pun boleh menyebabkan letupan. Sampai meleding grill rumah tu memang betul-betul kuat lah tu. Lagi kuat dari bom.

nfo ni sangat berguna untuk semua. Hnaya dengan satu spark yang kecil boleh menyebabkan letupan yang kuat. Sama-sama lah kita beringat. 

Nasib baik duduk rumah jenis apartment, siap grill semua tu Insya Allah selamat dari kena pecah rumah. Takpe, yang penting keselamatan dari letupan tu terjamin. 

Benda-benda macam ni pun boleh jadi gak. Kadang benda tu kita tak sedar pun terlanggar atau tergerak sikit. Nasib baik tak jadi apa-apa. 

Admin percaya semua ada gas dirumah, jadi beringatlah sama ye. Korang yang pakai dapur letrik tu, tolong pesan dekat kawan-kawan, jiran-jiran dan adik beradik ye. Moga-moga semua selamat. 

LOBAKMERAH